Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

2 september 2015

Gastdesigner Renate van Tuijl.......................


Hey freubelaars,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen.
Mijn naam is Renate, ik ben 32 lentes jong en woon samen met mijn vriend in 
Stramproy (een dorpje in de buurt van Weert.  We zijn niet getrouwd, 
en hebben ook geen kinderen. Wel hebben we een huiskonijn, het is altijd 
wel leuk om een beestje in huis te hebben. 
Ons konijn heet Boef, en hij doet zijn naam echt eer aan. 
Ik verdien mijn boterham door te werken op de kledingafdeling van een grote winkel.  
In mijn vrije uurtjes trek ik me graag terug in mijn hobbykamer om 
een kaartje of een kadoosje te maken. Mijn schoonmoeder heeft me aangestoken 
met het kaarten-maak-virus. In 2005 ben ik begonnen met het 
maken van kaartjes, eerst uit van die boekjes waar dan een aantal 
knipvellen in zitten met bijpassend designpapier, een werkbeschrijving, en 
allerlei andere leuke toevoegingen. Al vrij snel heb ik toen zelf spulletjes gekocht, 
knipvellen, blokjes designpapier, lintjes, knoopjes enz. enz. en ben ik met 
een gezonde dosis fantasie aan de freubel geslagen. Tegenwoordig werk ik liever 
met stempel afdrukjes, die geef  ik dan een kleurtje met mijn 
Derwent potloden of Distress inkt.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik als gastdesigner aan de slag mag gaan, 
en ik ben er super trots op dat ik dat voor Scrapplezier mag doen.

-xies Renate

Sweet


In de maand september mag ik een maandje meedraaien als gastdesigner voor deze blog. En ik heb me er toch een partijtje zin in. Vandaag laat ik jullie Mijn eerste kaartje zien.
We trappen af met een eenvoudig kaartje. Als basis een witte kaart van 13x13. Voor de verandering heb ik de vouw aan de bovenkant gelaten, dit geeft weer eens een ander effect.


Hierop heb ik een stuk designpapier geplakt van 12,7x12,7 En omdat ik het designpapier zo mooi vond, heb de andere zijde ook nog gebruikt. Hiervan heb ik een vierkant van 12,4x12,4 gesneden, en aan de rechter kant heb ik er een banner uit gesneden zodat de onderste laag nog beter tot z'n recht komt. Bij de bovenste laag heb ik de randen met de paperdistresser 
bewerkt zodat ze wat ruwer worden.
De tekst 'Sweet' heb ik een extra kleurtje gegeven met Distress inkt.


Omdat ik het paars nog iets beter terug wilde laten komen heb ik aan de linker kant een 
stuk twine meerdere keren om het papier gewikkeld. De mooie grote bloem mocht 
niet ontbreken. Om het roze hiervan toch wat terug te laten komen heb ik 
boven de banner een paar roze pareltjes geplakt. Tot slot, om het geheel wat te breken, 
heb ik op willekeurige plaats nog een paar glimmertjes geplakt.


 Leuk dat jullie even zijn komen 'spieken'
Tot de volgende blogpost!!


2 opmerkingen:

  1. Prachtig Renate je schrijft een mooi stukje over jezelf....... heel veel succes!
    Ik was al op je blog langs geweest.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Renate, had ik deze dus bijna gemist. Wat een beeld van een kaart!
    Je brengt me op een idee.....
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...