Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

2 augustus 2015

Gastdesigner Elly Booij...............


Hallo Allemaal,


Mijn naam is Elly ik ben 64 jaar en ik woon met manlief in het mooie Drenthe.
We hebben 2 dochters, 2 schoonzoons en 3 kleindochters.
Ik ben begonnen met kaarten maken via een mevrouw waar ik als verzorgster werkte.
Ondanks haar handicap maakte ze prachtige geborduurde en 3d kaarten.
Ging ook met haar mee als chauffeur naar creabeurzen en zo is het virus overgesprongen.
Daarna verhuisden we naar Roemenië en heb daar enkele zigeunervrouwen 
het kaarten maken geleerd.
Bezoekers vroeg ik om spullen mee te nemen uit Nederland aangezien 
daar bijna niets te krijgen was.
Voor mij was en is dit een geweldige fijne bezigheid als compensatie voor 
het missen van onze (klein)kinderen.
Ik kan me helemaal verliezen in het creatief bezig zijn. Een soort van therapie zeg maar.
Inmiddels heb ik een eigen blog waar ik creaties op plaats die ik voor challenges maak.
Ik werk heel graag met stansen en ben sinds kort ook aan het stempelen geslagen.
Soms ontwerp ik zelf iets wat ook erg leuk is om te doen.
Mijn interesse op creatief gebied is erg breed, en kan ook heel erg 
genieten van andermans creaties.

Als eerste wil Elly met ons delen het prachtige creatieve project "Kaart in een doosje",
ik zelf heb dit nog nooit gezien maar het onwijs leuk!!!
Voor dit project heeft Elly gebruik gemaakt van de prachtige papierlijn "Jungle Bug" van Kaisercraft.


Als ik dit zie kruipt bij mij de vraag meteen naar boven "Hoe heb jij dit gedaan"!!!
Natuurlijk was Elly hier op voorbereid en heeft ons een werkbeschrijving aangeleverd......

Neem een A4 formaat dik papier ,liefst 180 a 200 grams of meer.
Leg de korste kanten vertikaal, en ril het op 7.14 ,21 en 28 cm. 
Draai het karton een kwartslag en score op 7 cm en zet een merkje op 15 cm,
snij op 15 cm af.en bewaar de reststrook.
De kant van de 7cm inknippen tot de rillijn op 7 cm.
Van het smalle1,5 cm strookje knip je het gedeelte van de 7 cm weg het onderste strookje
is je plakstrook om het doosje te maken.
Vouw alle rillijnen in de juiste richting. Pak de reststrook en maak 2 of 3 stroken van 2 bij 10 cm.

Ril op 1,5cm en op 8,5 cm zo krijg je 1,5 en7cm en weer 1,5.
Vouw 1 kant naar voren en de andere naar achter, zo ontstaat een Z vorm.
 Voor de onderste vlakken heb ik 4x design papier geknipt van 7,5 bij 6,5.
Op de achterste binnenkant  heb ik een strook van 9 (dit had ook korter gekunt) bij 6,5 geplakt.
 Lijm het doosje met de strook in elkaar en plak de Z vormige strookjes in de doos.
Versier met (in mijn geval) beestjes.


Voor de duidelijkheid want een heleboel scrappers werken liever vanaf een tekenpatroon.......

Laten wij na snel teruggaan naar Elly's project en haar uitwerking!!

En nu van dichtbij......


Wat nu zo geweldig is aan dit project is dat je het doosje tot een kaart kan vouwen en
hem dan naar desbetreffende Jarige versturen.......kijk maar!!


Waar gaan wij deze prachtige kaart dan in versturen.....Ja je kunt natuurlijk kiezen voor 
de standaard witte envelloppe maar het is natuurlijk veel leuker om een 
envelloppe te hebben in de zelfde stijl....
Elly heeft daar natuurlijk ook aan gedacht en kwam met de volgende uitwerking : 


Is deze envelloppe niet schattig.....wat papier al niet kan doen met een dosis
inspiratie....ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als ik van dit geweldige project!!

Fijne zondag en geniet van het mooie weer......

4 opmerkingen:

  1. Leuk om weer een nieuwen gastdesigner te 'ontmoeten'. Bijzonder verhaal over hoe ze aan het kaarten maken kwam. De card in a box is heel gaaf. Heb er zelf ook al verschillende gemaakt en naast dat het leuk is te maken is het voor de ontvanger zeker een verrassing als de platte enveloppe komt en dit erin zit!
    Groetjes,
    GerJanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vrolijke kaart in een doosje, heb er onlangs zelf ook eentje gemaakt en het resultaat is altijd weer onverwacht.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke card in the box, Elly! Het is altijd leuk om zo een kaart te maken.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geinig doosje is dat geworden!

    Groetjes,

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...