Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

2 juli 2015

Gastdesigner Wendy van der Zwan.......


Hallo Allemaal,

Ik luister naar de naam Wendy, ben 34 jaartjes jong en van kinds af aan ben ik al creatief bezig. 
Dat begon al vroeg met tekenen op school. Veel later merkte ik dat ik ook
andere dingen leuk vond, zoals o.a. sieraden maken, schilderen, haken, fotograferen en scrappen.
Jaren geleden kwam ik in aanraking met mixed media en art journaling. Daar kon ik goed mijn
creativiteit in kwijt en begon ik ook met maken van Youtube filmpjes.
Na een drukke periode van nieuw werk vinden/krijgen, trouwen en het kopen van een huis,  
begint het allemaal weer wat meer rustiger te worden en hoop ik het scrappen, schilderen,
art journalen en het maken van  Youtube filmpjes weer meer op te pakken.
Dat ik nu gast desiger mag zijn voor Scrapplezier, vind ik echt heel erg leuk. Ik hoop jullie 
te mogen inspireren met mijn creativiteit.

Het eerste layout wat Wendy met jullie wil delen is "de Vuurturen van Texel"


Het layout is gedesigned met de prachtige lijnen van Kaisercraft met name de  
 "Empire Collection" allemaal nog volop verkrijgbaar 
in de webshop van Scrapplezier.

Als eerste is Wendy begonnen met de basis (background) hierbij heeft zij een stencil gebruikt
namelijk een stencil van Balzar Design "Tiny Circles" in samenwerking met zwarte inkt heeft zij 
een texture aangebracht op de basis.
Daarna is Wendy gaan spelen met Burlap koord van May-Arts en heeft deze bevestigd met 
masking tape. Wendy heeft voor dit layout een foto genomen van de vuurtoren van Texel, 
deze foto is gemat met wit cardstock, om de foto nog meer naar voren te 
laten springen heeft zij er voor gekozen om twee stukken designpapier iets 
groter dan de foto te nemen de randen be-inkt met een randje zwarte inkt 
zodat het papier nog meer naar voren springt daarna deze op een
speelse manier achter de foto te bevestigen.
Uit de Miss Match collectie heeft zij een collectable genomen - bingo kaart 
en heeft deze doormidden geknipt tevens be-inkt met zwarte inkt, 
deze vestigd achter de twee stukken designpapier. 
Het schulrandje wat jullie naar voren zien komen is een stans van Tim Holtz 
daarvoor heeft Wendy gebruik gemaakt van karton van bijvoorbeeld 
verpakkingsmateriaal. Net als alle ander onderdelen heeft zij die 
ook be-inkt met zwarte inkt.



Voor de titel heeft zij gebruik gemaakt van de vierkanten letterstickers uit de Kaisercraft
collectie, het woord Texel is door middel van mini monogram stickers "Ambrosia" die voort komt
uit de bekende Basic Grey collectie. Door middel van een zwarte fineliner geeft zij een extra effect
aan deze titel.


Uiteindelijk heeft zij de randen van de basis ook bewerkt met zwarte inkt.

Laten wij als nog 2 gedeeltes uit het layout van dichterbij bekijken :


Prachtig clean and simple layout met een tikkeltje mixed media, wat bij mij erg 
goed in de smaak valt, daarnaast is goed te zien op de detailfoto's hoe de burlap string
(koord) zijn eigen weg vindt.

Wij beginnen de maand Juli weer goed op het blog van Scrapplezier, ik hoop dat jullie deze visie
met mij delen en Wendy massaal laten weten wat jullie van haar eerste project als GDT-er
vinden.

Bedankt voor het kijken en een hele fijne dag met veel zon, warmte en inspiratie.......

5 opmerkingen:

  1. Leuk om even kennis te maken!
    Wat een mooie LO! Mijn complimenten, want dat lijkt me best lastig. Heb het zelf nog nooit gedaan..
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend layout, als ik naar de foto kijk voel ik de Texelse wind al door mijn horen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi gemaakt!!!
    Heel leuk en origineel hoe je het Burlap koord hebt bevestigd.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super layout! Clean and simple, helemaal mijn smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel :D

    Ik krijg ook wel weer zin om naar Texel te gaan. Is weer te lang geleden voor mijn gevoel :D

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...